Secretul unui parteneriat de lunga durata in vanzari

Unul dintre cele mai importante roluri care sunt jucate intr-un business este cel al reprezentantului de vanzari. Acesta este imaginea companiei in fata clientilor. El cunoaste cel mai bine piata si tot el este cel care cauta mereu noi oportunitati si leaduri.

Pe langa atragerea de noi clienti, este extrem de importanta mentinerea unor bune relatii cu cei actuali. S-a demonstrat ca un client nou costa de 6 ori mai mult decat pastrarea unuia existent.

Care este secretul unei relatii de colaborare de lunga durata?

parteneriat de lunga durata vanzariRelatiile in vanzari pot dura numai cat se realizeaza o simpla tranzactie, in cel mai rau caz, sau pentru o perioada nedeterminata de timp, in cel mai bun caz. Secretul unui parteneriat bun consta intr-o comunicare sincera si o colaborare de tip win-win, inca de la prima intalnire.

Toate parteneriatele de lunga durata incep de la discutiile fata in fata avute intre agent si client, iar de aceea in acest articol vom vorbi despre pasii unei prime discutii eficiente cu un potential partener:

1. Stabilim de la bun inceput subiectele care urmeaza sa le discutam pe parcursul intalnirii. In acest mod, clientul va sti ca are o perspectiva de ansamblu si ii acordam toata atentia de care are nevoie.

2. Trebuie sa adresam intrebari clientului, pentru a intelege care ii sunt nevoile si asteptarile de la colaborare. Este bine sa fim curiosi si sa aflam cat mai multe despre afacerea clientului si adevaratele probleme.

3. Mai apoi, trebuie sa prezentam solutiile la nevoile acestuia. Este important sa nu promitem mai mult decat putem realiza, deoarece relatia de afaceri va avea de pierdut pe termen lung. Chiar daca nu avem solutiile pe loc la problemele clientului, este important sa aratam o deschidere spre rezolvarea lor, cautand optiuni alternative sau revenind cu un feedback intr-un timp cat mai scurt.

4. In final, trebuie stabilite urmatoarele etape din procesul de colaborare.

5. Discutia nu se termina in momentul despartirii agentului de vanzari de potentialul client. Ultimul pas care trebuie facut dupa o intalnire este follow-up-ul. Acesta este de preferat sa se faca pe email, in scris. Odata cu acesta vom sumariza cele discutate si pasii stabiliti in cadrul colaborarii.

Tu ce alte sfaturi ai cu privire la intalnirile eficiente si de impact pe termen lung?