De ce agentii de vanzari trebuie sa intocmeasca rapoarte?

Principalele functii ale managementului sunt planificare, organizare, coordonare, motivare, evaluare si control. Chiar daca managerii mai sar peste unele dintre ele, toate sunt importante pentru un business eficient.

Functiile managementului au in comun un lucru: raportarea. Fiecare manager de vanzari are nevoie de o situatie cat mai clara si concisa asupra activitatii agentilor de vanzari incat sa poata imbunatati rezultatele echipei.

rapoarte

Care sunt avantajele raportarii?

1. Se cunoaste evolutia fiecarui agent in parte

Agentul de vanzari cu cel mai mare rulaj de marfa merita o rasplata pentru perseverenta si ambitia lui. La polul opus este necesar a se stii unde exista probleme in munca de teren si care agent nu reuseste sa vanda.

2. Pot fi luate decizii concrete pentru urmatoarele actiuni

Observi din raport ca pentru un anumit produs a inceput sa fie cerere si sa creasca vanzarile? Poti lua o decize de moment ca in urmatoarea perioada sa iti concentrezi toata forta de vanzari pe acel produs.

3. Se urmaresc mult mai usor obiectivele de vanzari

Prin centralizarea si sumarizarea tuturor rapoartelor de la agentii de vanzari, echipa de conducere are la indemana o privire de ansamblu asupra punctului in care se afla si directia in care doreste sa se indrepte compania.

Cu toate aceste avantaje, realizarea si urmarirea rapoartelor poate fi o corvoada, atat pentru manager, cat si pentru agenti. Marele beneficiu al folosirii softurilor de tip SFA este ca acestea intocmesc automat rapoarte, fara batai de cap si fara efort extra.

Este important sa ramai in pas cu trendurile pietei si sa continui sa iti eficientizezi procesul de lucru. Aplicatia Ideal SFA pentru smartphone sau tableta este solutia software potrivita pentru automatizarea si optimizarea vanzarilor. Afla mai multe detalii.