Vrei sa vezi ce fac oamenii tai pe teren?

Stim cu totii cat e de greu sa coordonezi si mai ales sa eficientizezi o echipa de oameni de vanzari aflati la distanta de sediul central si de seful lor direct.

In majoritatea echipelor se remarca adevarate „staruri” in vanzari care par sa obtina rezultate grozave fara prea mult efort. Ei bine, de multe ori chiar asa este! Unii oameni si-au format o retea de relatii care ii ajuta sa obtina rezultatele scontate de companie si se plafoneaza la un nivel mult prea scazut fata de potentialul lor si al ariei acoperite.

Si atunci care este solutia? Monitorizarea flotei auto prin GPS este doar partial un raspuns – sigur, poti vedea unde este masina alocata reprezentantului, dar el poate sa desfasoare cu totul alte activitati decat cele din rutina zilnica sau, chiar mai rau, sa fie in cu totul alta parte.

Aici intervine utilitatea unui sistem SFA versatil – desigur, daca ai o echipa de vanzari la nivelul unui judet, coordonarea si monitorizarea se va realiza intr-o masura mai mare, direct prin vizitele (duble sau nu) ale supervizorului. In acest caz, un sistem SFA este de un real ajutor prin eliminarea erorilor de facturare, asigurarea respectarii politicii comerciale a firmei, colectarea de informatii de pe teren, posibilitatea de a transmite informatii in timp util catre echipa (produse focus, vizite prioritare etc), dar si prin rapoarte concludente si relevante in monitorizarea performantei.

Pe masura dezvoltarii echipei, cresc si distantele dintre sediu si reprezentanti, iar coordonarea directa a oamenilor are de suferit. Vizitele managerului la clienti vor avea loc, dar inerent vor fi mai rare si mai selective, acesta avand o arie mare de acoperit si multi oameni in subordine.

In aceasta situatie devine imperios necesara adaugarea anumitor chei de monitorizare. Astfel, odata cu deschiderea vizitei la fiecare client, sunt generate coordonatele GPS ale locatiei respective. Pasii vizitei sunt de asemenea dirijati prin intermediul aplicatiei – putem de exemplu sa conditionam preluarea unei comenzi de completare a unui chestionar cu datele care ne intereseaza.

Astfel, unul din criteriile esentiale in alegerea unui sistem SFA este disponibilitatea echipei furnizorului de a realiza personalizarea acestuia in functie de activitatea specifica a oamenilor de pe teren si de a acorda training si suport utilizatorilor.

Utilizarea unui sistem SFA corect implementat eficientizeaza timpul managerului de vanzari, acesta avand la dispozitie toate elementele pentru a evalua in mod real potentialul fiecarui membru al echipei si al fiecarei zone acoperite.

Afla mai multe detalii despre aplicatia noastra Ideal SFA, cu ajutorul careia poti sa coordonezi si sa eficientizezi echipa de vanzari aflata pe teren.