Studiu de caz: Optimizarea vanzarilor unei companii de parafarmaceutice

Luna trecuta v-am prezentat un studiu de caz pe care l-am realizat pe un client din portofoliul nostru. Aceasta avea o problema la completarea facturilor de catre agentii de vanzari si la timpul pierdut cu vizita la anumiti clienti. Ne dorim lunar sa avem minimum un studiu de caz pe care sa vi-l prezentam pentru a intelege mult mai bine cum puteti avea un management mult mai eficient.

Problema clientului

soft pentru agentii de vanzari

Clientul nostru este o firma de distributie a produselor parafarmaceutice, cu acoperire la nivel national. Portofoliul de produse este extrem de vast, cuprinzand un numar de peste 8.000 de articole si este permanent imbogatit pentru a putea raspunde pietei. Produsele pe care le livreaza ajung la clienti in cel mai scurt timp, termenul maxim de livrare fiind de 24 de ore. Portofoliul de clienti deserviti este de asemenea extrem de vast, acestia fiind in numar de aproximativ 4.000.

Fiecare agent de livrare primea la inceputul rutei:

  • Un numar de colete de livrat catre clienti, insotite de facturile aferente (agentul de vanzari nu prelua comenzile, acestea fiind preluate de la clienti prin telefon, la sediul central, ca mai apoi sa fie procesate si facturate);
  • O situatie cu facturile de incasat de la clientii de pe ruta;
  • Documente: chitantier.

Ce a dorit clientul?

  • Optimizarea si organizarea activitatii de livrare si incasare;
  • Eficientizarea pregatirii rutei pentru fiecare agent in parte (ordonare livrari, incasarea banilor, preluare de instrumente de plata conforma rutei alocate);
  • Controlul activitatii din teren.

Solutia noastra

Am analizat din toate perspectivele situatia clientului si la urmatoarea intalnire pe care am avut-o i-am propus sa isi imbunatateasca pas cu pas activitatea. Astfel incat, in prima faza ne-am ocupat de componentele hardware de care avea nevoie:

  • Tableta
  • Imprimanta mobila
  • Incarcator auto pentru tableta

In a doua faza am integrat componentele software care sa raspunda direct cu dorintele clientului:

  • Interfata dintre ERP client si IdealSFA
  • IdealSFA BackOffice
  • IdealSFA licenta utilizator (31 de licente)
  • IdealSFA licenta supervizor (4 licente)

Ideal SFA este un software pentru vanzari marca Donau destinat Presales. In urma implementarii si folosirii soft-ului, clientul a inregistrat urmatoarele beneficii:

  • Aplicatia transmite catre fiecare utilizator/agent traseul in ordinea in care va fi efectuat;
  • Preia coordonatele GPS pentru fiecare client in parte;
  • Permite introducerea de informatii referitoare la livrari – un camp cu numar colete si un camp de observatii;
  • Rutele saptamanale ale agentilor sunt predefinite, cu o exceptie (din motive de logistica), unde introducerea clientilor se face manual;
  • Ruta este formata din clienti cu livrare, clienti cu livrare si incasare, clienti cu incasare;
  • Incasarea este cash sau cu instrument de plata (BO sau CEC).

Castigul clientului

Multumita aplicatiei Ideal SFA, clientul a beneficiat de maximizarea celei mai importante resurse dintr-o afacere: timpul. Activitatea agentilor a fost eficientizata prin simplificarea pasilor urmati si prin accesul „all in one” la informatiile necesare. In acelasi timp, activitatea managerilor a fost eficientizata prin imbunatatirea controlului proceselor.

Vezi in prezentarea de mai jos cum functioneaza aplicatia Ideal SFA pentru clientul de fata. 

Contacteaza-ne daca doresti sa primesti o solutie software adaptata nevoilor companiei tale.