3 situatii in care trebuie sa iti imbunatatesti vanzarile

In vanzari totul tine de planificare

“Intreaga lume se da la o parte din fata omului care stie unde merge.”

Autorul necunoscut

planificareTimpul conteaza extrem de mult atunci cand lucrezi in vanzari. Fiecare moment este esential, iar daca nu iei la timp o decizie, exista posibilitatea de a pierde un client important. Pentru a nu comite astfel de greseli, trebuie sa ai in permanenta o privire de ansamblu asupra activitatii tale.

Iata 3 situatii in care nu doresti sa te afli atunci cand faci vanzari:

1. Nu cunosti situatia exacta a stocurilor de produse

Cand planifici vizitele dimineata impreuna cu echipa, trebuie sa ai in vedere target-ul de vanzare. Cu totii dorim sa vindem mai mult ca ieri, insa avem aceasta posibilitate din punct de vedere al produselor? Stiu exemplul unui coordonator de vanzari care a promis o livrare de 10 bucati din produsul x, insa pe stoc el avea in acel moment doar 2 bucati. Evident ca a pierdut credibilitatea in fata clientului si relatia dintre cei doi s-a rupt. Nu ar fi fost mai bine sa stie ce produse are in stoc?

2. Nu ai o situatie clara asupra vanzarilor

Organizarea istoricului de vanzari este important pentru a putea compara evolutia agentilor de vanzari cu perioadele anterioare si pentru eliminarea problemelor existente. O echipa puternica este recomandata de curba ascendeta a vanzarilor, iar tu, in postura de coordonator, trebuie sa stii in orice moment cum sa gestionezi activitatea echipei. Transparenta este din nou un punct esential atunci cand lucrezi in echipa, iar recomandarea noastra este de a printa la finalul zilei vanzarile fiecarui agent si a le discuta impreuna la sedinta saptamanala.

3. Nu ai o situatie a facturilor emise spre client

Atunci cand ai o factura emisa spre client si care nu a fost incasata decat dupa mult timp, clientul va incerca in majoritatea cazurilor sa amane termenul de plata cat mai mult. Se poate intampla sa se ajunga in Tribunal cu clientul pentru o factura. Pentru a evita asemenea situatii, cel mai bine este sa avem o evidenta clara asupra facturilor emise.

Acum poti sa lucrezi mult mai eficient, iar obiectivele de vanzari vor fi indeplinite mult mai repede. Contacteaza-ne pentru a afla mai multe despre solutia Ideal SFA si cum aceasta te poate ajuta in cresterea vanzarilor.