Cele 5 reguli ale unui manager bun, marca Google

In ultimii ani, regulile pentru a fi considerat un bun manager de echipa nu s-au schimbat foarte mult. Ultimele studii in domeniul psihologiei organizationale aduc la suprafata principiile de baza pentru a avea o echipa care lucreaza la randament maxim si linistea de pretuit in birou.

Nu ai nevoie sa schimbi complet o persoana pentru a-i imbunatati aptitudinile de management.

echipa de proiect

Un studiu recent realizat in randul managerilor din colosul Google, menit sa ofere propriile raspunsuri la intrebarea “Cum devin managerii mai buni?”, a avut in final 5 reguli pe care toti managerii companiei trebuie sa le respecte si sa le aplice:

1. Ofera maximum de incredere echipei tale

Echipa ta trebuie sa iti acorde intreaga incredere. Incearca sa gasesti echilibrul intre autoritatea si libertatea din echipa, lucrand alaturi de ei la fiecare proiect.

2. Concentreaza-te asupra rezultatelor

Stabileste de la inceputul saptamanii care sunt prioritatile si ordoneaza sarcinile in functie de importanta lor. Sunt ideale raportarile de rezultate bilunar sau la finalul fiecarei luni.

3. Comunica “pe limba lor”

Comunicarea este unul dintre cele mai importante elemente dintr-o echipa. Managerul trebuie sa stie cum sa le explice membrilor echipei ce anume au de facut si de ce anume trebuie sa tina cont. Incurajeaza dialogul deschis si repeta informatia daca nu a fost inteleasa in totalitate.

4. Stabileste o directie concisa pentru membrii echipei

Managerul trebuie sa aiba de minimum doua ori pe an o intalnire cu fiecare membru al echipei pentru a discuta rezultatele pe care le-a avut si cele pe care doreste sa le atinga. Toate aceste rezultate pot fi urmarite in fiecare zi a lunii de catre manager cu ajutorul aplicatiei Ideal SFA.

5. Respecta limita dintre viata profesionala si cea personala a angajatilor

Autoritatea managerului nu trebuie inteleasa ca duritatea managerului. Depinde de domeniul in care activeaza compania, insa abordarea umana in relatia sef-subaltern are beneficii mai mari de ambele parti. O data pe luna se recomanda intalnirea intregii echipe intr-un mediu extern companiei: la restaurant, in parc, la un meci de fotbal, etc.

Google a observat ca multi manageri se bazeaza extraordinar de mult pe coordonarea tehnica si pe cunostintele profesionale pe care le detin, punand in umbra abilitatile conversationale si latura umana fata de angajati. In acest, caz legea de aur a manangerilor de echipe este mai adevarata ca oricand:

Oamenii nu renunta la job-uri; oamenii renunta la sefi.